Huawei vil ind på markedet med innovation og udvikling
Huawei vil ikke bare være endnu en smartphone producent, de vil også være innovative.
Men hvordan skal de skille sig ud på et marked hvor Samsung og Apple dominerer, og hvor det efterhånden er sværere og sværere at være innovative på?
Det har manager John Roese fra Huawei’s udviklingsafdeling i USA sagt følgende om til Computerworld.com, ”Vi er fokuseret på anderledes teknologi, og tager interesse i idéer og vender dem til noget spændende.”
– ”Hvad hvis man tager kameraet fra tablets eller smartphones, og bruger dem til at optage og visualisere bevægelser fra hånden.” Og fortsætter, ”så forstil dig, – i stedet for at røre din smartphone, kan du have en tredimensionel interaktion med enheden,” siger John Roese.
Altså hentyder John til at Huawei, vil innovere sine smartphones med berøringsfri interaktion. Ligesom det er sket inden for konsol markedet, ser Huawei altså også et potentiale i denne form for underholdning.
Nyt i skyen
Men her stopper Huawei ikke ifølge John Roese, vil de også innovere på opbevaringsfronten, nærmere betegnet den i skyen.
Huawei har indgået et samarbejde med CERN (Den europæiske organisation for atom forskning) om at nedsætte omkostningerne for opbevaring i skyen, det skal ske ved at finde nye opbevaringsteknikker.
– ”Hvis vi får succes, hvilket vi tror vi kan få, så vil det ændre økonomien i opbevaringsmetoden i en enorm størrelse. Udbyderne ville kunne give uendelige mængder opbevaringsplads, og kun tage penge for det når folk skal bruge noget fra harddisken i skyen, og stadig kunne tjene penge på det.”
En udvikling som Huawei vil kunne tage nytte af og bruge i sine smartphones.
John Roese mener endvidere at projektet ud af alle deres projekter er en af dem der kunne have en stor betydning for markedet.
Huawei satser på forskning
Huawei brugte sidste år 3,7 milliarder dollars, eller næsten 22 milliarder danske kroner på forskning og udvikling, og hyrede 11.000 nye medarbejdere til afdelingen.
I år forventer de at intensivere denne forskning og har en forventning om at omkostningerne stiger med 20 procent i 2012 for afdelingen.
Samtidig med den innoverende tilgang til markedet, forventer Huawei at tredoble salget af smartphones, fra de 20 millioner enheder i 2011 til 60 millioner i 2012.
Sidste tilføjelse til historien
Her får du sagens videre forløb. mobilsiden fastholdt sit fokus på emnet. 30/4/2012 fulgte vi op med en artikel omkring HTC One S – bedre end One X (mobiltest) – Klik her for artiklen.. Meget er sket siden. Du kan klikke her for aktuelle nyheder om emnet..