Undersøgelse: Vi læser vores mails fra mobilen
Efter smartphone-revolutionen har de fleste forbrugere måtte sande, at deres computer i stigende grad, må se sig overvundet af den nye post-pc tid med smartphones, ure og tablets.
Tidligere undersøgelser har vist, at vi tjecker de sociale medier på farten, men ny dansk undersøgelse viser nu også, at det er mobilen der bruges, når vi læser mails. Det skriver Dagens.dk.
Undersøgelsen er lavet af email marketing virksomheden MailPlatform, der har analyseret mere end 150.000.000 afsendte nyhedsbreve. De ser, at det er mobiler og tablets der vinder frem, og dermed en fald på traditionelle klienter til pc’en.
Undersøgelsen viser desuden, at det er iOS og Android, der ikke overraskende er de dominerende spillere, der deler markedet nogenlunde lige. Dog regerer iPad på tablets-siden og står for 80% af læsningen.
En anden tendens
Undersøgelsen har desuden vist en anden tendens. Hvor nyhedsbreve førhen kun blev åbnet én gang, ser vi nu, at de typisk åbner det på mobilen, derefter på tablet’en, og måske endda på computeren.
“For netbutikkerne og detailhandlen giver det nye muligheder for indsamling af viden, men stiller også nye krav til den mobile parathed af selve netbutikken. Det hjælper ikke meget, at vores skabeloner tilpasser sig, hvis modtagernes oplevelse videre mod et køb ikke er mobiltilpasset” siger Kim Østergaard, som er grundlægger bag MailPlatform.
Kilde: Dagens.dk
Efterfølgende nyt i sagen
Siden redaktionen kørte denne historie er der kommet nyt til sagen. mobilsiden fortsatte fortællingen. Efterfølgende d. 30/12/2013 publicerede vi en sag med fokus på Mon Samsung arbejder på et Padfone-koncept? – Den videre beretning kan læses her. Meget er sket siden. Klik her for at læse seneste nyt om emnet..