Væksten fortsætter i reklamer på mobilen
Flere firmaer flytter annoncekroner over i mobilannoncering for, at fange kundernes opmærksomhed.
I USA blev der brugt dobbelt så mange penge på reklamer på mobiltelefonen i første halvdel af 2013 i forhold til året før, og udviklingen går i samme retning i Danmark. I Nordamerika steg forbruget på mobilreklamer til 3 milliarder dollars i første halvdel af 2013, fra 1,2 milliarder dollar året før. Det fortæller Mads Peter Olsen, digital director for mediebureauet Mindshare. Det skriver Business.dk.
– Facebooks mobilreklamer udgør 30 procent
– ”Det er en tendens, vi ser i Danmark også, både på det egentlige annoncemarked og på annoncørernes egne websites. Der kommer flere og flere besøgende fra mobiltelefoner og tablets,” siger Mads Peter Olsen.
Reklamerne på mobiltelefoner har forskellig form, det kan være alt fra reklamer i applikationer, hvor de dukker op i et spil eller lignende, bannerannoncer eller andre kreative løsninger, som fylder hele skærmen.
– Vi klikker oftere på reklamer på mobilen
Trafikken til annoncer forventes senest i 2015 at komme fra primært mobile enheder, til trods for det er aktørerne på det danske marked ikke helt så offensive, som de er på det nordamerikanske marked.
De danske kunder efterspørger ikke helt annoncering på de mobile platforme endnu her er det mere mediebureauerne, som foreslår det.
Redaktionen har mere i sagen
Siden redaktionen publicerede artiklen er der kommet nyt i sagen. mobilsiden gik et skridt videre. Allerede d. 10/10/2013 fulgte vi op med en sag med fokus på Vær opmærksom på din adfærd i trafikken – Den finder du her. Og der er stadig puls i emnet. Læs de seneste nyheder om Mobiltelefon..