Finanstilsynet stopper Telenor SkærmSkift
Telenor har i efterhånden mange år tilbudt SkærmSkift-service, hvor man med månedligt abonnement kunne forsikre sig mod skærmskift, så man kun skulle betale en mindre selvrisiko.
Sådan en forsikring mener Finanstilsynet ikke, at Telenor må tilbyde, da det kræver en særlig tilladelse til at drive forsikringsvirksomhed, hvis man vil tilbyde forsikring mod skærmskift på kundernes mobil.
I et Facebook-opslag skriver Telenor, at de arbejder på at finde en løsning via en ekstern partner.
Se også: Telefoner med robust skærm
Har god dialog med Finanstilsynet
”Vi har god dialog med tilsynet, og hvis du allerede har SkærmSkift med i dit abonnement, så er du fortsat dækket som du plejer, og der vil ikke være nogen forskel for dig”, slår Telenor fast.
Mens Telenor arbejder på at finde en løsning, må de ikke fortsætte med at sælge SkærmSkift. Det betyder, at kunder, der køber en ny mobil fra og med i dag torsdag den 13. april, ikke kan få SkærmSkift med som en del af deres abonnement fra start.
Det bliver dog automatisk en del af abonnementet, når den nye løsning træder i kraft.
Med servicen SkærmSkift kan kunderne spare op mod 90 procent af beløbet ved skærmskift og man garanteres, at der benyttes originale reservedele til udskiftningen og at den udføres af en autoriseret reparatør.
Se også: Priser på telefoner
Tre skærmskift inkluderet
Der er ét årligt skærmskift inkluderet i alle privatabonnementer, som fremover købes sammen med en mobil hos Telenor. Skærmen kan skiftes helt op til tre gange og gælder altså for en periode på tre år fra købsdatoen af telefonen.
Skærmskiftet indebærer en egenbetaling på 149-499 kroner afhængig af model. Der er dog stadig en meget stor besparelse at hente for kunderne, da et skærmskift med originalskærm koster mellem 2.000-3.500 kroner.
Det betyder ikke noget, hvordan skærmen blev ødelagt – den bliver repareret uanset, hvordan skaden er sket, og man kan få en lånetelefon i en af Telenors butikker, imens mobilen er på værksted.