Huawei-salget eksploderer i Danmark
Seneste regnskab fra den kinesiske mobilpoducent Huawei viser, at selskabet fået rigtig godt fat i de danske mobilkøbere.
I første halvår 2017 har selskabet solgt 70 procent flere smartphones end i samme periode før – en succes der er båret frem af populære modeller som Huawei Mate 9 Pro og P10 som begge har fået en tidlig debut i forhold til konkurrenternes forårsmodeller.
“Danskerne har fået øjnene op for Huaweis premium smartphones, der blandt andet tæller Mate 9 Pro, der blev kåret som årets bedste Android-telefon i 2016, samt topmodellerne i P-serien, P10 og P10 Plus og lillebroren P10 Lite. Med disse lanceringer er det lykkedes os at få endnu bedre fat i den øvre og midterste del af markedet, hvor forbrugerne har store forventninger til både kvalitet og design,” fortæller Marie Dam Feldborg, der er Senior Marketing Manager hos Huawei Danmark.
Den stærke vækst styrker Huaweis placering som treer i det danske marked, hvor selskabets andel af den samlede mobilkage i dag udgør 14,9 procent mod 10,2 procent i samme periode sidste år.
På det global plan, er der også fremgang at spore, med en global stigning i omsætningen på 36,2 procent og et øget styksalg på 20,6 procent. Det står i kontrast til den globale smartphoneindustri som til sammenligning kun er øget med 4,3 procent.
Læs også: Huawei teaser for ny topprocessor i Mate 10
Øget fokus på innovation
For at udbygge sin position i det digitale landskab, satser Huawei i stigende grad på innovation som drivkraft for fremtidig vækst. Især kunstig intelligens og maskinlæring spås som at blive drivende for Huaweis fremtidige vækst.
“Gennem innovation skal vi sætte standarden for brug af smarte produkter i dag og i morgen. Derfor geninvesterer vi mindst 10 procent af vores overskud til R&D. Vi ser eksempelvis et stort potentiale i full-connectivity solutions – som for eksempel vores samarbejde med Audi i forbindelse udviklingen af intelligente biler – og 5G,” fortæller Marie Dam Feldborg.
Huawei tæller i dag 15 globale forskningscentre og 36 innovationscentre som arbejder på at udvikle nye teknologier. Samtidig har Huawei også indgået partnerskaber med førende teknologivirksomheder som Leica, Dolby, Microsoft, Intel og Google.
Se også: Huawei Mate 10 får ’kantløs’ display