Kommentar: IPhone er ikke en telefon
Chefen for Østrigs største mobiloperatør Mobilkom, tager bladet fra munden og fortæller, hvad han mener om Apples strategi her i Europa.
Apple har et fantastisk marked og brand. Deres brugervenlighed er også i top, men de har stadig meget at lære om mobiltelefoner, siger Boris Nemsic til DPA.
Nemsic mener, Apple har begået en stor fejl ved ikke at give den europæiske iPhone 3G.
Ved lanceringen i London skal chefen for Apple, Steve Jobs, have forsvaret manglen på 3G med at iPhonen har længere batteritid uden 3G. Det mener Nemsic dog ikke holder, da han kan fremvise produkter fra andre mobilproducenter, der godt kan klare sig med 3G, uden det går ud over batteritiden.
Han mener heller ikke, det kan betale sig med de lange eksklusive aftaler med operatører i Europa, som Apple har gjort med AT&T i USA. Han mener ikke mobilen bør være låst til en bestemt operatør, og at Apple har misforstået det europæiske marked.
Slutteligt mener Nemsic ikke iPhonen er en telefon. Han siger derimod det er en duppedit, der tilfældigvis har den funktion, at den også kan ringe.