Kommentar: Obervationer fra Sony Ericssons pressemøde
Tirsdag afslørede Sony Ericsson tre spændende nye telefoner, C905i, F305i og S302i. På sidelinjen blev en række tilbehør, blandt andet 3G USB-modems og Bluetooth-headsets, også fremvist.
Men til pressemødet kunne man ligeledes observere andre offentliggørelser fra Sony Ericsson. Pressemødet fastslog også…
…at Sony Ericsson nu ligger på andenpladsen, når det gælder markedsandele i Danmark. Nokia fører stadig.
…at de til gengæld fører i markedsandele, når det kommer til 3G-mobiler. Her ligger Nokia nummer to.
…at Sony Ericssons andele har været næsten konstant stigende. Samsung på tredjepladsen er derfor blevet distanceret.
…at Xperia er et selvstændigt brand, og at Xperia X1 nok ikke er den sidste telefon i serien.
…at F305i satte gang i F-serien, som sikkert også vil få flere medlemmer i fremtiden.
…at Motorola ikke fylder særlig meget på diagrammet med markedsandele. Sølle én procent har de ifølge Sony Ericsson.
…at Sony Ericsson har et eller andet med sejleri. Ericsson sponsorerer blandt andet både i sejlsportskonkurrencer.
…at C902i er forholdsvis modstandsdygtig over for vand. Den er klassificeret i en standard, der måler vandtæthed.
…men at C905i i hvert fald ikke er vandtæt overhovedet. Og det er til trods for ligheden i produktnavnet.
…at det nye flagskib C905i er Java-baseret – ikke UIQ, som de fleste smartphones fra Sony Ericsson ellers har været.
…at Sony Ericsson også præsenterede to low-end telefoner, J132 og K330. Det er dog ikke sikkert de når det danske marked.