Mobiltelefoner hitter som nethandel
Mange vælger at købe den nye drømme-mobil via internettet, fremfor i en fysisk butik. Flere teleselskaber melder om stigende salgstal.
– "Sammenlignes 2006 med 2007 har vi klart set en fremgang, i nethandelen med mobiltelefoner. Det er absolut noget, som har taget fart", siger Sonofons pressechef Peter Glüsing. Sonofon forventer i 2008, at satse mere på online, end de har gjort tidligere.
Telia fortæller om en stigning på 27 procent, og Telmore markerer sig med 50 procents vækst i nethandelen mellem 2006 og 2007. I faktiske tal har Telmore solgt 150.000 mobiltelefoner via internettet i 2007.
Tallene understøttes af prisdatabasen Mobilpriser.dk, som dækker alle produkter og abonnementer på markedet. Andet halvår 2006 sammenlignet med tilsvarende i 2007, afslører en fremgang i produktsøgning og kliks på 58 procent.
– "Både på Mobilpriser.dk og Mobilsiden.dk oplever vi en markant stigende interesse, ikke bare for køb af telefoner, men også informationer om produkter og markedet. Mobilkøberne bruger også i høj grad nettet, til at blive klædt på før købet, derfor kan mange godt ekspedere sig selv", siger chefredaktør John G. Pedersen.
I 2007 var Nokia N95, den mest populære mobiltelefon, mens Sony Ericsson hittede i 2006 med musikmobilen W810i.
Seneste nyt om Mobiltelefon
Vi kunne ikke gøre andet end at fastholde fokus. mobilsiden fortsatte historien. d. 25/10/2007 gik vi videre med temaet i en artikel med temaet Der skal mere Java i mobiltelefonen – Artiklen kan læses her. Der er stadig liv i emnet. Læs seneste nyt om Mobiltelefon..