Netflix: Derfor fjerner vi AirPlay fra iOS-enheder
I fredags meldte Netflix meget overraskende ud, at de havde droppet AirPlay i deres iOS-apps. Grunden til dette var i, første omgang, at det var på grund af en teknisk begrænsning. Men nu har The Verge fået en længere forklaring fra en talsperson hos Netflix.
Det er ikke længe siden at Apple meldte ud, at de var gået sammen mere flere store TV-producenter, bl.a. Samsung og LG, om at få AirPlay 2 indbygget i deres smart-TV. Men Netflix’ udfordring lige nu er, at AirPlay 2 mangler muligheden for, at streamingservicen kan registrere hvilket TV, der bliver afspillet på. Og det går ud over oplevelsen, siger Netflix.
Her er udmeldingen fra Netflix:
“Vi vil sikre, at vores medlemmer får den bedste Netflix oplevelse på alle enheder. Med AirPlay-support, der ruller ud til tredjepartsenheder, har vi ikke længere mulighed for at skelne mellem enheder eller certificere disse oplevelser. Derfor har vi besluttet at fjerne AirPlay-support for at sikre, at vores sædvanlige kvalitet bliver opfyldt. Brugerne kan fortsætte med at få adgang til Netflix på den indbyggede app på Apple TV og andre enheder.”
Hvad sker der nu
Netflix vender forhåbentlig tilbage med AirPlay-support, men indtil videre til Apple ikke kommentere på sagen. Det er dog svært ikke at undre sig over, at dette sker nu hvor Apple er blevet en konkurrent til Netflix. Netflix siger dog, at det ikke har noget med dette at gøre.