iX7 bliver BMW’s største og dyreste elbil

BMW er på vej med endnu en Neue Klasse-elbil: Denne gang den enorme og luksuriøse SUV iX7, som bliver mærkets hidtil største og dyreste elbil.

iX7 bliver BMW’s største og dyreste elbil

Mens BMW’s første nye Neue Klasse-elbil for nylig er kommet til salg, svirrer rygterne i luften om en helt ny elbil fra BMW: Kæmpe-SUV’en iX7.

BMW iX7 bliver ligesom den nuværende i7 et slaraffenland af luksus – bare endnu højere og større – her er, hvad vi ved om den kommende BMW iX7.

Se også: Se alle elbiler fra BMW

iX7 bliver BMW’s største elbil nogensinde

BMW er på vej med kæmpe-SUV’en iX7 sidst i 2026 eller i starten af 2027, der får samme markante Neue Klasse-design som den noget mindre SUV, iX3.

Den elektriske iX7 forventes at få to elmotorer med 463 hestekræfter, 800 volt batteriarkitektur med lynhurtig opladning og et batteri med en høj kapacitet på mindst 110 kWh. Det bør give en rækkevidde på et sted mellem 700 og 800 km.

Den nye BMW iX3 danner fundamentet for den kommende iX7.

Den kommende BMW iX7 får også den nye Panoramic iDrive-oplevelse, som består af en bred skærm langs forruden, 3D Head-Up Display, skjulte betjeningsknapper, en rombeformet infotainmentskærm og et helt nyt rat.

At dømme ud fra billeder af en camoufleret udgave af iX7 består Neue Klasse-designet i den kommende kæmpe-SUV af glatte overflader, skjulte dørhåndtag og slankere LED-baglygter.

Se også: Test og anmeldelser af elbiler

Skal udfordre tyske luksusbiler

Den kommende BMW iX7 bliver BMW’s største elbil til dato og markerer et nyt skridt mod luksuriøse SUV’er uden forbrændingsmotor.

SUV’en ventes først at komme sidst i 2026 eller i starten af 2027 og bliver et direkte alternativ til andre luksuriøse og store SUV’er i premium-klassen såsom Mercedes-AMG EQE SUV, Mercedes-Benz EQS SUV og en eventuel ny udgave af Audi Q8 e-tron, som dog foreløbig er udgået.

Ligesom sedanen i7 kommer BMW iX7 til at tilbyde udsøgt luksus, ekstremt høj komfort, luftaffjedring, formentlig mulighed for 6 eller 7 sæder og høj ydeevne. BMW iX7 bliver med andre ord ligesom i7 – bare på stylter.

Som en SUV i BMW’s flagskibsserie bliver den naturligvis ikke billig. Sedanen BMW i7 koster lige under 1 mio. kr., og da SUV’en er større, forventer vi en højere pris på et stykke over 1 mio. kr. Det bliver altså ikke en elbil, der kommer til at toppe salgslisterne, men som henvender sig til den lille del af befolkningen, som er villig til at betale dyrt for ekstra høj kvalitet og luksus.

Vi anbefaler:
Priser, bedømmelser og sammenligning af elbiler
Hvilken ladeboks og ladeløsning skal jeg vælge?
Priser, specifikationer og billeder af BMW iX7
De bedste elbiler på de danske veje
Kommende elbiler i 2025, 2026 og 2027
Test og anmeldelser af elbiler