Tesla vil forbedre kundeservicen med en AI-chatbot
Tesla vil bruger AI til at optimere sin serviceafdeling og kundesupport. En ny AI-agent vil blive testet på 10 pilotsteder, og at der er truffet foranstaltninger for at forhindre misbrug.
Se også: Se alle elbiler fra Tesla i Danmark
Tesla forsøger at forbedre kritiseret kundeservice med AI
Tesla er ofte blevet kritiseret for sin kundeservice, men nu tager virksomheden skridt til at forbedre forholdene. Bilproducenten implementerer kunstig intelligens (AI) for at modernisere sine kommunikationskanaler.
Ifølge Raj Jegannathan, chef for AI og IT-infrastruktur, cybersikkerhed og bilservice, har Tesla lanceret en ny AI-agent, der vil interagere med ejerne. Det nye værktøj kan spore forsinkelser i besvarelsen af klager, måle stemningen i beskeder og eskalere til de øverste ledere, når det er nødvendigt.
Raj Jegannathan hævdede også, at kommunikationssystemet vil give Tesla-kunder mulighed for at eskalere deres henvendelser op i kommandokæden ved at sende ordet “Escalate” efter at have oplevet en forsinkelse på to uger.
Det vides endnu ikke hvilket AI-chatbot den nye agent er baseret på, men et oplagt bud er virksomhedens egen Grok, som forventes at blive rullet ud i Teslas biler snart.
Tiden må vise, om den nye AI-agent rent faktisk er en forbedring af kundeservicen og håndteringen af klager hos Tesla. Her på redaktionen mener vi dog, at en forbedring i dag ville være at vælge mennesker i kundeservicen og ikke en AI-chatbot – men det er for dyrt, mener verdens andenstørste elbilproducent sandsynligvis.
Se også: Test og anmeldelser af elbiler
Perspektivering
Mange bilmærker er i de senere år begyndt at implementere understøttelse af AI-chatbots som en del af deres respektive stemmeassistenter. Men hvilket AI-chatbots er de bedste på markedet?
Her kan du se 16 af de bedste AI-chatbots.
Vi anbefaler:
Disse elbiler er Bedst i Test
Se priser på de billigste elbiler i Danmark
Kommende elbiler i 2025, 2026 og 2027