Top 10 mest populære elbiler i oktober 2022

Hele 22,2 procent af de nyregistrerede personbiler i oktober var elbiler. Her tager vi et kig på de elbiler, der var mest populære i oktober 2022.

Top 10 mest populære elbiler i oktober 2022

Endnu en gang skuffede det samlede bilsalg i Danmark. I sidste måned kørte der 10.852 nyregistrerede personbiler ud på de danske veje, hvilket er et fald på 14,3 procent i forhold til samme måned sidste år. Der er dog stor rift om elbilerne, som producenterne endelig begynder at kunne levere igen. I denne artikel giver vi et overblik over de mest populære elbiler i Danmark lige nu.

Der kørte nemlig hele 2.408 nye elbiler ud på vejene i oktober 2022, hvilket er 13,2 flere end samme periode sidste år. Der opleves stor efterspørgsel hos forhandlerne på de fuldelektriske biler, som gør hvad de kan for at levere til køberne. Samtidig ser vi nye mærker dukke op, som gerne vil have en bid af kagen. Det er kinesiske mærker som BYD, der allerede nu sælger deres Atto 3, som et alternativ til Volkswagen ID.4 og Kia Niro.

Se også: Nyheder om elbiler

10 mest solgte elbiler i oktober

  1. Audi Q4 e-tron
  2. Volkswagen ID.4
  3. Volkswagen ID.5
  4. Polestar 2
  5. BMW iX3
  6. Skoda Enyaq iV
  7. Peugeot e-208
  8. Volvo XC40 Recharge
  9. BMW i4
  10. Mercedes EQB

Kilde: De Danske Bilimportører

Tesla er ikke med?

På listen herover ser vi en blanding af elbiler fra mange producenter, hvor det er Audi Q4 e-tron og Volkswagens ID.4 og ID.5, der har været mest populære blandt danskerne. Der blev solgt 242 styk Q4 e-tron, 203 styk ID.4 og 162 ID.5.

Men hvad der kan undre er, at Tesla, som længe har været højt placeret på disse toplister, slet ikke er at finde i oktober. Har forbrugerne fået øjnene på alternativerne, som de andre bilmærker tilbyder eller har Tesla bare haft svært ved at levere? Det må tiden vise.

SUV’er er hotte

Det er stadig de store SUV’ere, der er mest populære blandt danskerne. Faktisk er mere end 50 procent af det samlede bilsalg i oktober SUV’er. En del af forklaringen kan være at elbilproducenter endnu ikke har mikro og små elbiler, men i stedet tilbyder en overvægt af SUV’er.

Se også: Test af elbiler