Rapport: Smartphone-brugere betaler gerne for applikationer
Salget af applikationer er naturligt steget i takt med salget af smartphones. De har simpelthen skabt en kæmpe milliardapplikations-forretning.
Og en undersøgelse fra analysefirmaet Nielsen viser, at størstedelen af smartphone-ejere er villige til at betale for de applikationer, de downloader til telefonen.
Det interessante i undersøgelsen er, at det er et grundlæggende skift fra tidligere internet adfærd, hvor folk forventede, at indholdet var gratis.
Ikke så nemt som Google
-”I den mobile applikationsverden er det en større udfordring at finde gode apps,” siger Jonathan Carson, der er chef for mobiltelefoni-undersøgelser hos Nielsen.
– “At finde en god applikation er ikke så nemt som at skrive et par søgeord på Google,” fortsætter han.
Det betyder, at når man finder frem til en god applikation, efter måske at have testet nogle dårligere gratis applikationer, så betaler vi gerne for den.
Væk med annoncerne
Rapporten viser også en en anden tendes. Smartphone-brugerne er slet ikke glade for de annoncer og reklamer, der bliver vist i applikationerne.
De ønsker, at reklamer skal udløse en rabat i telefonabonnementet.
Jonathan Carson fra Nielsen analysefirma mener, at det i fremtiden godt kan lade sig gøre.
– ”Det ses allerede nu med amerikanske kabel-leverandører, der giver rabat, hvis abbonemmentet indeholder reklamer,” siger han.