Apple-effekt: Mini-iPad kan løfte salget af små tablets
Den såkaldte ”Apple-effekt” kan endnu engang træde i kraft, hvis Apple sender en lille iPad med 7-tommer skærm på markedet.
En iPad Mini kan øge fokus på de mindre tablets, som blandt andet Samsung og Google/Asus allerede er klar med på butikshylderne. Problemet er, ifølge Børsen, at disse små tablets stort set ikke sælger. Men det kan Apple ændre.
– ”Telia var først til at lancere tablets med 7-tommer-skærme. Og de solgte rigtig godt i starten,” siger Konrad Hahn, device manager i Telia, til Børsen.
Han har tidligere set, hvordan Apple med den første iPad, trak salget i retning af enheder med 10-tommer skærme, og satte en standard for, hvor stor en tablet skal være.
– ”Det var Apple-effekten. Det er der ingen tvivl om,” siger han til avisen. Han mener, at Apple med iPad Mini, kan gøre det igen, hvilket gavner flere producenter.
Markedet for mindre tablets forventes i 2016 at nå 364 millioner enheder.