Apple-effekt: Mini-iPad kan løfte salget af små tablets

Tablets med 7-tommer skærmen sælger ikke ret godt. Men det kan Apples iPad Mini lave om på.

Apple-effekt: Mini-iPad kan løfte salget af små tablets

Den såkaldte ”Apple-effekt” kan endnu engang træde i kraft, hvis Apple sender en lille iPad med 7-tommer skærm på markedet.

En iPad Mini kan øge fokus på de mindre tablets, som blandt andet Samsung og Google/Asus allerede er klar med på butikshylderne. Problemet er, ifølge Børsen, at disse små tablets stort set ikke sælger. Men det kan Apple ændre.

– ”Telia var først til at lancere tablets med 7-tommer-skærme. Og de solgte rigtig godt i starten,” siger Konrad Hahn, device manager i Telia, til Børsen.

Han har tidligere set, hvordan Apple med den første iPad, trak salget i retning af enheder med 10-tommer skærme, og satte en standard for, hvor stor en tablet skal være.

– ”Det var Apple-effekten. Det er der ingen tvivl om,” siger han til avisen. Han mener, at Apple med iPad Mini, kan gøre det igen, hvilket gavner flere producenter.

Markedet for mindre tablets forventes i 2016 at nå 364 millioner enheder.

Fortsættelsen:

Siden vi publicerede denne historie er der kommet nyt i sagen. mobilsiden fulgte op på historien. 23/10/2012 blev historien fulgt op med sagen iPad Mini vil kunne skade PC-markedet – Historien kan læses her. Aktuelt nyhedsstof om emnet kan du læse her..