IDC: iPad mister markedsandele

Afstanden op til den tidligere dominerende markedslede iPad bliver mindre og mindre - Samsung er lige i hælene, ifølge nye tal.

IDC: iPad mister markedsandele

Apple er fortsat den førende producent på tablet-markedet med deres populære iPad, men nye tal fra IDC viser, at Android-konkurrenterne er lige i hælene.

De nyeste tal fra IDC viser, at tallene for tablet-markedet generelt er vokset med 7 procent i tredje kvartal, hvor der blev solgt 47,6 millioner tablets på verdensplan. Det skriver Cnet.com.

Apples iPad har 29,6 procent af markedet, men Samsung, der er den tætteste konkurrent, er lige i hælene med 20,4 procent. På samme tidspunkt sidste år, da var Apple i front med 40,2 procent af markedet, mens Samsung kun havde 12,4 procent.

Det er dermed den laveste markedsandel, som Apple har på tabletmarkedet til dato. Ifølge IDC, så skyldes det formentlig, at Apple har rykket lanceringen af iPads til efterår. Salget af iPad Air er netop startet i dag, mens iPad Mini med Retina kommer til salg senere i november måned.

Efterfølgende om temaet

Ja vi fulgte selvfølgelig op på artiklen. mobilsiden kørte videre med bolden. Efterfølgende d. 1/11/2013 bragte vi historien Apple har startet salget af iPad Air – Læs den her. Det sidste ord er ikke skrevet. Tjek seneste nyt her.