TDC vil lokke med mobil-pakkeløsninger
I sidste uge lancerede TDC en tre-i-én løsning kaldet HomeTrio, hvor kunderne får tv, bredbånd og fastnettelefoni i én samlet pakke. Dette er imidlertid kun begyndelsen på en ny strategi, der formentlig vil brede sig til andre teleprodukter såsom mobiltelefoni og mobilt bredbånd. Det afslørede TDC’s administrerende direktør, Henrik Poulsen, i forbindelse med selskabets præsentation af årsregnskabet.
– “Vi ser andre måder at bundle og bygge videre på det her. Det gør vi absolut,” lyder udmeldingen fra Henrik Poulsen.
Med denne strategi satser TDC på, at kunne distancere sig fra konkurrenterne, der ikke har samme bredde i produktudvalget.
– “Vi kan ikke alene differentiere os på grundproduktet. Vi er nødt til at finde andre muligheder for at differentiere os fra konkurrenterne, og der ser vi en række oplagte muligheder i at føje mere indhold til vores produkter. Det er vi jo allerede i gang med,” siger Henrik Poulsen og henviser til musikservicen TDC Play.
Udfordringerne for landets teleselskaber er store i et marked, hvor væksten for bredbånd i hjemmet og mobiltelefoni er stagneret. Ydermere har TDC’s fastnetforretning mistet 200.000 kunder, så kundekredsen nu tæller 1,3 millioner. Derfor er det vigtigt, at et selskab som TDC tilbyder produktløsninger, der passer til teknologiskiftet, vurderer Henrik Poulsen.
– “Det er meget vigtigt, at vi selv samler de kunder op, der forlader vores fastnetprodukt. Når de går over til mobiltelefoner eller internettelefoni, så skal de gøre det hos TDC,” siger han.
TDC oplyser desuden, at man vil fortsætte med at udbygge selskabets teleinfrastruktur, deriblandt 3G-netværket. Hvert år bruger TDC på koncernbasis ca. 5 milliarder på dette arbejde.
Tjek teleselskabernes priser & find Danmarks billigste mobilabonnement