Telenor giver gratis årligt skærmskifte i mobilabonnementer

I dag følger der et gratis årligt skærmskifte med i Telenors mobilabonnementer, når man køber en ny mobil hos teleselskabet. Her er hvad du skal vide.

Telenor giver gratis årligt skærmskifte i mobilabonnementer

Som vi kunne oplyse i sidste uge, så render alt for mange danskere rundt med en ødelagt mobilskærm, fordi det er alt for dyrt at få den reparereret. Specielt når man skal vælge den originale skærm, som er væsentlig dyrere end de billigere kopier.

Læs også: Telenor klar med nyt billigt mobilabonnement

Grunden til, at man altid skal vælge en original skærm skyldes, at garantien ikke dækker med en uoriginal skærm og at man kan opleve mange udfordringer med kvalitet og få en dårligere brugeroplevelse med en uoriginal skærm.

”Vi har hele tiden mobilen med os og benytter den mange gange dagligt til nyheder, opkald, beskeder, videosamtaler, underholdning og sociale medier. Derfor overrasker det også, hvor mange der lever med en ødelagt skærm, når mobilen har så stor betydning for dem i hverdagen. Med vores nye tilbud om skærmskifte kan vi give vores kunder en markant bedre oplevelse og spare dem for mange udgifter til dyre reparationer. Kunderne skal blot indlevere deres telefon i en af vores butikker, så sørger vi for at få den repareret med originale dele, så garantien fortsat dækker og kunden fortsat har den bedste brugeroplevelse med en original skærm”, siger Tor-Arne Fosser, kundedirektør for privatmarkedet i Telenor.

Læs også: 5 mobilabonnementer med fri data

Telenor inkluderer op til tre skærmskift

Der er ét årligt skærmskift inkluderet i alle privatabonnementer, som fremover købes sammen med en mobil hos Telenor, og skærmen kan skiftes helt op til tre gange, da produktet Skærmskift er gældende i tre år fra købsdatoen.

Skærmskiftet kommer til at indebære en mindre egenbetaling på 149-499 kr. afhængig af model, men der er stadig en meget stor besparelse at hente for kunderne, da et skærmskift med originalskærm koster mellem 2.000-3.500 kroner for smartphone-modeller som iPhone 11, Samsung Galaxy S10 eller Huawei P30 Pro. Om skærmen er ødelagt, fordi den er tabt på jorden, eller om det er ens barn, der har ødelagt den, er underordnet for, om kunderne kan få skiftet skærmen. Den bliver nemlig repareret uanset, hvordan skaden er sket, og man kan få en lånetelefon i en af Telenors 48 butikker, imens mobilen er på værksted.

”Vi kan ud fra vores undersøgelser se, at vi rammer ned i et behov hos vores kunder. En ødelagt skærm giver en markant dårligere oplevelse og gør det svært at kommunikere, læse eller se indhold på skærmen. Med skærmskift inkluderet behøver man ikke spekulere på dette, men kan fokusere på at have en god oplevelse på mobilen,” siger Tor-Arne Fosser kundedirektør for privatmarkedet i Telenor.

Læs også: 5 billige mobilabonnementer med meget tale og data

Fakta om gratis skærmskift hos Telenor

  • Skærmskift inkluderes automatisk i privatabonnementet for alle mobiltelefoner købt hos Telenor fra dags dato
  • Skærmskift sker kun med originale dele, så garantien på telefonen fortsat dækker og kunden opretholder den originale brugeroplevelse
  • Skærmskift dækker uanset, hvordan skaden er sket
  • Kort reparationstid 3-5 dage
  • Mulighed for lånetelefon
  • Ét skærmskift pr. 12 mdr.
  • Gælder i tre år fra købsdato
  • Lav egenbetaling på 149-499 kroner. pr. skift

Læs også: Sådan vælger du det bedste mobilabonnement

Opdateringer på sagen

Siden redaktionen publicerede denne artikel er der kommet nyt i sagen. Daniel Søgaard Hald holdt fast i sin interesse i tematikken. Efterfølgende d. 16/3/2020 bragte vi nyheden Telenor og Telia gør netværket klar til 5GKlik her for fortsættelsen.. Sidste ord er ikke sagt. Tjek seneste nyt her.