Bibob-kunder bøvler med manglede internet på Lumia 920
Nogle af de mobilkøbere, som har erhvervet sig en Nokia Lumia 920 hos teleselskabet Bibob, oplever problemer, med internetforbindelsen via mobilnettet.
Fejlen består i, at internetadgang kun fungerer via trådløst netværk.
Mobilsiden.dk har været i kontakt med flere Bibob-kunder, som samstemmende melder om problemer, der nu bekræftes af teleselskabet.
– ”Heldigvis er ikke alle vores Lumia-kunder påvirket, men det er tilsyneladende en serie af vores SIM-kort, der ikke vil gå på nettet med Lumia 920. Vi har fået omkring 20 henvendelser omkring dette, siden Lumia 920 kom i salg. Forhåbentlig kommer det til at fungere, inden for en uges tid, ” fortæller Mikkel Noesgaard, direktør for Bibob, til Mobilsiden.dk.
Bibob har udarbejdet en vejledning til kunderne. Denne sendes med ud til nye Lumia-kunde, og bliver desuden tilgængelig på teleselskabets website.
Virker ikke for alle kunder
Vejledningen som Bibob giver til Lumia 920, fungerer dog ikke for alle kunder. Det bekræfter et par læsere, overfor Mobilsiden.dk. Det er efterfølgende blevet til en ”work-around” der i sidste ende, kan sparke liv i forbindelsen på produktet.
Den officielle vejledning fra Bibob ser således ud:
1. Telefonen skal være på et Wifi
2. Gå i “Indstillinger” – “Adgangspunkt” – “Tilføj”
3. Indtast “Navn på forbindelse”: Bibob
4. Indtast “Navn på adgangspunkt”: internet
5. Tryk på “flueben/ok”
6. Tryk på ok
7. Aktiver det nye Adgangspunkt, ved at holde nede på Adgangspunktet
8. Lumia 920 er nu online
Sådan kommer der liv på nettet
En Lumia 920-ejer bemærker dog, at det ikke er muligt at trykke ”Tilføj” under ”Adgangspunkter”, da der blot står en tekst om, at SIM-kortet ikke fungerer.
Løsningen er, at sætte en SIM-kort i Lumia 920 fra en anden teleudbyder, tilføje adgangspunktet som beskrevet ovenover, for derefter at slukke telefonen, indsætte Bibobs SIM-kort og starte telefonen op igen.