Call me-kunder er Danmarks mest loyale
Teleselskabet Call me får nu anerkendelsen som det bedste danske teleselskab, når det blandt andet drejer sig om kundernes loyalitet.
Det viser en ny undersøgelse fra BrancheIndex Mobil 2015, som hvert år undersøger kundernes forhold til alle danske teleselskaber.
Læs også: Telmore har telebranchens mest tilfredse kunder
2900 privatkunder er blevet spurgt om holdningerne til teleselskaberne, hvor der er sket markante ændringer fra sidste år. De tre spørgsmål i undersøgelsen falder i overvejende grad ud til Call me’s fordel.
BrancheIndex Mobil har lavet et loyalitetsindeks fra en skala på 1-100, og her topper Call me som teleselskabet med de mest loyale kunder med et indekstal på 75 med CBB Mobil og BiBob lige i hælene med henholdsvis 74 og 71.
”Vi har meget stort fokus på at skabe et meningsfuldt – og relevant mobilselskab – både for medarbejdere, kunder og omverden. Vi vælger selv, hvordan vi bruger vores penge, og det giver mening for os at bruge dem på vores eksisterende kunder og på at gøre en forskel i det samfund, som vi er en del af,” siger CEO i Call me, Hanne Lindblad, i en pressemeddelelse.
Ud over kundernes loyalitet til teleselskaberne er kundeservicen også undersøgt, og her er det de samme tre teleselskaber, der får podiepladserne med indekstal mellem 81 og 85 – her med CBB Mobil i toppen.
Undersøgelsen viser også, at prisen ikke alene afgør valget af teleselskab, men også at en faktor som kundeservice er med i overvejelserne.
Til sidst er teleselskabernes image undersøgt, og her figurerer Call Me igen øverst på listen med et indekstal på 80 og med CBB Mobil lige under. Her sniger Telmore sig op som nummer tre på spørgsmålet om, hvorvidt teleselskaberne har et godt image.
Læs også: Call me retter op på Bubber og Chili-Klaus bommert
“Forbrugerne har efterhånden vænnet sig til et marked af mobilabonnementer, som består af produkter med en stadig højere grad af homogenitet. Samtidig har priserne efterhånden nået et så lavt niveau, at forbrugerne i lavere grad skeler til prisen som rationale for at skifte selskab.
Det er denne udfordring, som både Call me og CBB Mobil forsøger at takle med deres respektive imagekampagner, og det har især båret frugt for Call me i form af en styrket placering blandt kunderne”, siger Nitin Ruparelia, researchkonsulent i Loyalty Group.