CBB-kunde fik regning på 20.000 kroner
Den 22 årige Andreas-David Bialostocki fik sig noget af en forskrækkelse, da han kom hjem fra Roskilde Festival – fra hans konto var overført 19.911,15 kroner til hans teleselskab CBB Mobil via betalingsservice. Det skriver Computerworld.dk.
Da han så den store mobilregning bad han banken om at tilbageføre betalingen og tog kontakt til CBB efterfølgende, som lovede at se nærmere på sagen.
Årsagen til den store mobilregning var, Andreas-David måneden forinden havde været i San Fransisco og brugt kortfunktionen på hans iPhone en del.
Inden afrejsen havde han set på CBB Mobils hjemmeside, at dataloftet var på 450 kroner i udlandet – men der stod intet om det kun gjaldt inden for EU’s grænser. Dette har CBB Mobil nu rettet på deres hjemmeside, selvom de ikke har pligt til et dataloft uden for EU’s grænser.
CBB Mobil tilbyder surfkontrol
Mobilselskabet har dog en service, som lukker for dataforbruget i udlandet hvis det overstiger 450 kroner – det er den såkaldte surfkontrol.
Surfkontrol er en service, som giver kunden en sms-besked når 80 procent af dataforbruget er nået. Men en fejl i systemet gjorde, at Andreas-David ikke var omfattet af denne kontrol.
Derfor får han også godtgjort de penge af CBB Mobil, at han blev faktureret ud over dataloftet på 450 kroner.
“Vi har 600.000 kunder, og engang imellem sker der fejl. Denne kunde er desværre blevet pålagt en forkert SoC, der betyder, at han er blevet takseret helt forkert i forhold til den måde, som han skulle takseres på,” siger Mikkel Noesgaard administrerende direktør i CBB Mobil.
Samt Andreas-David Bialostocki ikke havde den normale sikkerhedsservice, der gør kunden aktivt skal godkende et højere loft på dataforbrug i udlandet – også uden for EU.
Sammenlign CBBs abonnementer med priserne i alle andre mobilselskaber