Nu er BiBoB åbnet: Overskuelighed er en styrke!
Starten på det nye teleselskab BiBoB fik en uventet drejning, da direktør Frank Rasmussen valgte, rykke startskuddet til 11.30. Hjemmesiden blev åbnet på slaget, og Bibob bød velkommen til nye brugere.
Allerede inden var forventningerne kæmpe. Især brugerne på landets største debatforum om mobiltelefoner, Mobildebat.dk havde ventet på BiBoB med spænding.
– "Det er første gang vi har set et enkelt teleselskab skabt så megen debat. Samtidig med den bebudede start kl. 11 i dag, sad bunkevis af brugere og skrev om emnet på vores forum. Det er helt fantastisk..", siger John G. Pedersen, Chefredaktør på Mobilsiden.dk.
Men på trods af den udskudte start så det stadigvæk ikke ud til, at den tidligere Telmore-iværksætter var helt forbedret. Fortvivlede brugere måtte vente på ultra-lange responstider, da de skulle tilmelde sig, og først 25 minutter efter starten kom Mobilsiden.dk frem til tilmeldingen.
Priserne og åbningstilbud
BiBoB åbnede dørerne op med to åbningstilbud. Det første i form, at billige startpakker, det andet med rabat på tekstbeskeder.
En startpakke koster 139,00 danske kroner, og kommer i to udgaver. Hvis du vil have nyt nummer får du et nyt simkort og 250 kroners taletid. Hvis du vælger nummerflytning får du et nyt simkort og 200 kroners taletid.
SMS’er kommer til, at koste ti øre frem til årets udgang. Herefter skifter prisen til de normale 15 øre per SMS. De andre mest væsentlige priser kan ses her.
– Taletid: én øre per sekund, dvs. 60 øre/min.
– Videoopkald: 1,40 kroner/min.
– MMS: 1,50 kroner
– Data: 3,75 kroner/mb.
– SMS til udenlandsk nummer: 2,00 kroner
– Abonnement: Ingen
– Opkaldsafgift: Ingen
Vurdering: Enkeltheden en styrke
Forretningskonceptet omkring BiBoB er noget vi har set før; Du gør arbejdet på nettet og belønnes med en billig telefonløsning.
Som udgangspunkt lader det til BiBoB har sammensat en løsning de fleste kan forholde sig til. Produktet består af ét produkt og én valgmulighed. Der skal ikke tages stillig til hvor højt ens smsforbrug er, eller om samtalerne er lange eller korte – kun, om man synes prisen er i orden.
– "Styrken er overskuelighed. Sådan var det også i starten med f.eks. CBB Mobil og Telmore, men siden da, er deres produkt blevet langt mere omfattende med alt fra ‘lang samtale’ til ‘fri sms’. Derfor tror jeg bestemt BiBob vil vinde kunder – måske ikke nødvendigvis fordi priserne er de laveste, men fordi det er let og overskue", lyder vurderingen fra Mobilsiden.dks chefredaktør John G. Pedersen.
Han advarer samtidig branchen mod at undervurdere BiBoB. Manden bag, Frank Ramussen, har tidligere vist store evner som en meget kreativ forretningsmand.
Videre om temaet
Efterfølgende tog fortællingen en ny drejning. mobilsiden fandt det relevant at følge op på temaet. 27/9/2007 puplicerede vi en ny vinkel på sagen med en ny vinkling på emnet England: Gratis mobiltelefoni mod reklamer – Klik her for fortsættelsen.. Tematikken er fortsat aktuel. Klik her for de sidste nyheder..