TDC betaler penge retur efter uoplyst engangsbeløb
TDC opkrævede ved en fejl et engangsbeløb på 299 kroner hos 397 kunder, da de skiftede deres fastnet- ud med et mobilabonnement.
Engangsbeløbet blev opkrævet efter, at TDC sendte reklamemateriale ud i foråret, hvor de blandt andet tilbød kunderne at skifte fra fastnet til mobil. Efterfølgende klagede en kunde til Forbrugerombudsmanden, da TDC havde opkrævet engangsbeløbet på 299 kroner. I alt blev beløbet opkrævet hos 397 kunder, hvilket svarer til et samlet beløb på 118.703 kroner.
Forbrugerombudsmanden er trådt ind i en sagen, hvilket har gjort TDC nu betaler pengene tilbage.
– ”De erhvervsdrivende skal naturligvis oplyse forbrugerne om alle de udgifter, der er forbundet med køb af et abonnement. TDC har tilkendegivet, at de har begået en fejl, og at forbrugerne får deres penge igen. Jeg foretager derfor ikke mere i sagen,” siger Henrik Øe.