Telenor har mistet 12.000 mobilkunder
I første kvartal af 2023 lød serviceomsætningen hos Telenor på 687 millioner kroner og indtjeningen på 271 millioner kroner.
Det er en fremgang i serviceomsætningen på 4 procent, mens indtjeningen går frem med 3 procent sammenlignet med samme periode i 2022.
Se også: Sammenlign priser på abonnementer
Mister mobilkunder – får flere internetkunder
Antallet af mobilkunder hos Telenor og CBB ligger nu samlet set på 1.642.000, hvilket er 4.000 kunder færre end 4. kvartal 2022 og 12.000 færre end samme periode året før. Antallet af internetkunder er derimod steget til 118.000 og er dermed steget med 2.000 de seneste tre måneder.
Kundebasen er altså svundet lidt ind.
Telenors internetforretning, MaxSpeed, bliver fremhævet som en væsentlig grund til væksten på internet.
Telenor har landet aftaler med en lang række udbydere af fiber og COAX og har således stor mulighed for at kunne levere en rigtig god internetløsning til rigtig mange kunder, forklarer Lars Thomsen, administrerende direktør i Telenor Danmark.
Se også: Billig bredbånd
SikkerSurf og CBB Mix
Han hæfter sig ved, at de gode takter fortsætter og bemærker, at nye relevante tjenester har givet kunderne endnu flere grunde til at vælge Telenor, selvom de altså samlet har mistet flere kunder end de har fået ind.
Blandt de tjenester, som Telenor har lanceret, er SikkerSurf og streamingtilbuddet CBB Mix til privatkunderne. Forventningerne er også høje til det netop lancerede sikkerhedsfilter SafeZone målrettet erhvervskunder.
Telenor har derudover opgraderet 2.500 af mastepositionerne med 5G og forventningen er at være i mål i alle afkroge af netværket i starten af 2024.