Telmore-succes kan betyde lavere priser
Telmore Play adskiller sig fra andre abonnementer ved at tilbyde 12 indholdstjenester som eksempelvis HBO Nordic, TV2 Play, Mofibo, Euroman og Eurowoman sammen med det, man kender fra et klassisk mobilabonnement. Og det har været en stor succes.
Læs også: Flappy Birds efterfølger er klar
Siden lanceringen for 9 uger siden har 22.000 abonnenter fået et Telmore Play-abonnement, og selvom en del af dem kommer fra andre abonnementer fra Telmore, er der også begyndt at komme kunder fra konkurrenterne, siger Telmores direktør, Rasmus Busk til Newspaq.
Den succes det nye abonnement har fået kan få betydning for de andre abonnementer på markedet, vurderer Morten Imsgard, der er teleanalytiker hos Sydbank, der også regner med succesen fortsætter.
Læs også: YouTube og Play Music vokser sammen
Telmores succes med Telmore Play kan nemlig tvinge konkurrenterne til at sænke priserne på deres nuværende abonnementer for at holde på kunderne, for det er ikke så ligetil at lave et abonnement som Telmore Play.
Morten Imsgard fortæller til Newspaq, at de forhandlinger, der ligger til grund for Telmore Play-abonnementet med firmaerne bag de medfølgende indholdstjenester, ikke bare lige kan kopieres af konkurrenterne, og derfor vil de ikke kunne tilbyde noget lignende inden for kort tid.
På længere sigt vurderer Morten Imsgard dog, at andre firmaer vil kunne følge trop med abonnementer, der ligner Telmore Play.
Match Telmores abonnementer med alle andre mobilselskaber
Tjek Telmore Play – Mobilabonnement med Netflix, HBO, Viaplay m.m.
Telmore har fornuftige priser på mobiltelefoni, streaming & telefoner