Telia-guide til mobile børn og forældre
Mobiltelefonen er ikke længere kun en uundværlig del af voksnes dagligdag, børnene er også blevet afhængige. Cirka 64 procent af danske børn har en mobil, den giver mange muligheder, men har også mange faldgrupper, og derfor er hjælpen nu på vej fra Telia til forældrene.
Med en pjece vil Telia hjælpe forældrene til, at de nemmere kan lave faste aftaler med børnene om, hvad de må bruge mobilen til. Pjecen giver indblik i, hvordan man laver spærringsmuligheder til eks. 900-numre eller kontrol over forbruget.
For Telia er det vigtigt, at gøre forældrene opmærksomme på, hvordan børnene kan benytte mobilens mange funktioner, og dermed også få en høj telefonregning.
– “Denne pjece skal gøre det nemmere for både børn og forældre at mødes på midten når de skal lave en aftale om, hvad mobilen må bruges til”, fortæller salgs- og marketingsdirektør i Telia, Peter Krogsgaard.
Pjecen fås i Telias butikker og på telia.dk
Mere om stoffet
Vores redaktion har fulgt sagen og her er de seneste opdateringer. mobilsiden holdt fast i sin interesse i tematikken. 17/6/2009 vinklede vi sagen videre med nyheden om Sommeren bringer nye gebyrer fra Telia – Artiklen finder du her. Der er stadig liv i emnet. Læs seneste nyt om Telia..