Telia: Ny forretningsmodel er nødvendig

Telia går i offensiven for at ændre den dalende omsætning der er i Danmark, men en ny forretningsmodel er nødvendig.

Telia: Ny forretningsmodel er nødvendig

Telias regnskab for andet kvartal melder om det har været en hård kamp, omsætningen og resultatet i Danmark er hårdt ramt. Det til trods for omkring 37.000 kunder er erobret fra konkurrenterne.

Men faktum er, at kunderne bruger færre penge på telefoni. Siden 2010 er indtægten per mobilkunde faldet med 29 procent, hvilket også får Telia til at melde ud, at der er brug for en ny forretningsmodel på det danske marked.

-“Danmark er formodentlig det mest konkurrencebetonede marked i verden. Og priskrigen betyder, at forudsætningerne for at levere et godt resultat er sværere end i stort set alle andre lande,” siger Privatdirektør i Telia Christoph Nørregård til Business.dk.

Det sidste nye i sagen

Siden redaktionen kørte denne historie er der kommet nyt om sagen. mobilsiden kunne ikke lade være. 18/7/2012 fik historien nye ben at gå på med en vinkel omkring Forventningerne mindskes i Telia – Følg det videre forløb her. Sidste ord er ikke sagt. Tjek seneste nyt her.