Telia vil fange de unge med Ringo
De unge mellem 18 og 24 år skal være kunder i Telias lavprismærke Ringo.
– "Der findes en fast gruppe af danskere, som har to kriterier, når de skal vælge mobilselskab. For det første vil de have en billig minutpris, og for det andet vil de kunne tanke taletid på nettet. Derfor har vi skræddersyet Ringo, så vi helt præcist rammer deres ønsker," siger Peter Krogsgaard, salgs- og marketingdirektør i Telia i en pressemeddelelse.
Det kedelige er så, at produktet ikke er specielt billigt.
I den sekundtakserede udgave er minutprisen 70 øre + 25 øre pr. opkald. SMS koster 20 øre. pr. stk. Både selskaber som Bibob og Happii Mobil kan på hhv. Sonofons og TDCs mobilnet, gøre dette til 60 øre pr. minut, 0 kroner i opkald og SMS til 10 øre.
Ordet lavpris skal da også kun forstås i forhold til Telias egne dyrere produkter, mener en teleanalytiker.
– "Når Telia siger lavpris, skal det ses isoleret. Det er lavpris i forhold til Telias andre produkter, men ikke nødvendigvis lavpris i forhold til markedet generelt", siger Netplans direktør Torben Rune.
– "Det er muligt, at Telias analyser af, hvordan unge bruger mobilen viser, at Ringo er en fordel for dem – men i så fald, skal Telia været kommet frem til et resultat, som konkurrenterne ikke har fået øje på", slutter Torben Rune.
Ringo findes på ringo.dk
Andre lavprisprodukter
SMS – TALE – OPKALD
Ringo
20 øre – 70 øre – 25 øre
Telmore
20 øre – 70 øre – 25 øre
CBB
19 øre – 69 øre – 25 øre
M1
18 øre – 60 øre – 0 øre
Bibob
10 øre – 60 øre – 0 øre
Happii
10 øre – 60 øre – 0 øre
Opfølgning på historien
Siden vi bragte denne historie er der kommet nyt i sagen. mobilsiden fulgte op på sagen. 1/5/2008 publicerede redaktionen nyheden om Telenor og TeliaSonera fusion problematisk – Du kan læse det videre forløb her. Temaet lever stadig. Tjek de sidste nyheder om Telia..