Disney+ vil stoppe gratis kontodeling til sommer
Hvis du deler din Disney+-konto med andre uden for din husstand, vil der snart blive sat en stopper for det. Disney+ vil nemlig fremadrettet bede brugere af din konto, som ikke hører til i din husstand, om at oprette deres eget abonnement.
Læs også: Snart skal du vænne dig til reklamer i Netflix
Disney øjner en ny indtægtskilde
At Disney+ vil sætte en stopper for deling af konti, har længe været undervejs. Således skrev vi i november om, at nye vilkår for Disney+ i Canada giver selskabet mulighed for at holde øje med brugernes adfærd. Der stod dog ikke noget i vilkårene om, hvordan Disney+ vil gøre dette, og det ved vi fortsat ikke.
Det lader dog til, at de nye foranstaltninger vil gælde i alle lande, hvor Disney+ er tilgængelig.
Sikkert er det dog, at Disney+ vil gøre, hvad de kan for at sætte en stopper for deling af konti og begynde at kræve betaling for ekstra brugere tilknyttet dit abonnement. Det er en oplagt mulighed for Disney+, anerkender firmaet selv ved præsentationen af det seneste kvartalsregnskab.
”Betalt deling er en mulighed for os. Det er en mulighed, som vores konkurrenter har gjort brug af, og en som står lige foran os … Vi har nogle helt specifikke handlinger, som vi vil gøre brug af i de kommende måneder,” siger Hugh Johnston, som er økonomichef hos Disney.
Bliver billigere end at oprette eget abonnement
Det vides på nuværende tidspunkt ikke, hvor meget Disney vil opkræve for flere brugere på samme abonnement, men det bliver formentlig billigere at tilføje brugere til et allerede eksisterende abonnement frem for at oprette sit eget selvstændige abonnement.
Det er en manøvre, som eksempelvis Netflix har gjort brug af tidligere. Her koster en ekstra bruger 39 kroner per måned. Netflix har siden oplevet bedre kvartalsregnskab, efter de satte en stopper for gratis kontodeling.
På samme måde har Disney et håb om at forbedre brugeroplevelsen og trække flere kunder til – formentlig nok mest det sidste.
”Vi ønsker at nå så bredt ud med vores fantastiske indhold som muligt. Vi ser frem til at rulle den nye funktion ud for at forbedre brugeroplevelsen og tiltrække flere kunder,” siger Hugh Johnston.
Læs også: LG’s tv får endelig indbygget Chromecast