Telekæden vil væk fra Firmatjek.dk

Hovedkontoret nu løse klagesagerne, så Telekæden ikke længere fremgår af den sorte liste.

Telekæden vil væk fra Firmatjek.dk

Som Mobilsiden.dk skrev onsdag, er Telekæden stadig repræsenteret med to butikker på Firmatjek.dk, som er Forbrugerstyrelsens udstillingsvindue for erhvervsdrivende, der ikke vil overholde myndighedernes afgørelser i klagespørgsmål.

Kundeservicechef i Telekæden, Klaus Engelbrecht, har tidligere gjort klart, at firmaets generelle politik altid er, at efterleve afgørelser i Forbrugerklagenævnet. Derfor irriterer blacklisten ham en hel del.

– “Konkret er det en butik på Nørreport samt i Vejle, som står på Firmatjek.dk. Vi arbejder på, at få kontakt til de to forurettede kunder, så sagerne kan blive løst. Klagerne er også velkomne til, at kontakte mig direkte på vores hovedkontor”, lyder det fra Klaus Engelbrecht.

Han gør opmærksom på, at Telekæden ikke længere samarbejder med forretningerne, som står på Firmatjek – og at der kun står ‘Telekæden’, fordi sagerne stammer fra dengang, de var partnere.

Butikken på Nørreport har også uretmæssigt benyttet Telekædens varemærke efter samarbejdet er ophørt – sagen betegnes som alvorlig, og selskabet advokat ser aktuelt på sagen.

Kundeservicechefen håber, at Telekædens navn snart er helt væk fra den ubehagelige liste.
– “Under forudsætning af, at vi får de forurettede forbrugere i tale, er vi ude af Firmatjek.dk snarest – gerne allerede inden mandag”, slutter Klaus Engelbrecht.

Offentliggørelsen på Firmatjek.dk får ofte de handelsdrivende til, at vågne op. Når listen er opdateret, fjernes 25 procent af firmaerne igen, fordi de alligevel vælger, at efterleve Forbrugerklagenævnets afgørelse.

– “De som driver en seriøs virksomhed, vil ikke være på Firmatjek.dk. Derfor oplever vi, at mange sager løses, når først firmaet hænges ud offentligt”, har fuldmægtig i Forbrugerstyrelsen Henrik Lundgaard Sedenmark tidligere fortalt til Mobilsiden.dk