Teleselskabet 3 når vigtig milepæl: 1,5 millioner kunder
Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER har nået deres erklærede mål om 1,5 millioner kunder. Første kvartal af 2022 bringer den samlede kundebase op på i alt 1.506.000 kunder.
16.000 nye kunder er kommet til
Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER har fået flere kunder i første kvartal af 2022, hvilket ikke er noget alle danske teleselskaber kan prale med. Der er kommet 16.000 nye kunder til, men der oplyses ikke om de fleste er kommet til Oister eller 3.
I første kvartal af 2022 omsatte 3 for 694 millioner kroner, hvoraf de 459 millioner kom fra serviceomsætningen. En stigning på 11 millioner kroner sammenlignet med første kvartal i 2021. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 167 millioner kroner.
”Ambitionen om 1,5 mio. kunder har vi arbejdet målrettet efter i årevis, og vi er nu lykkedes på trods af svære udfordringer som pandemien og det marked, vi opererer i,” siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark.
”Dem, der kender os, ved dog også godt, at vi ikke kommer til at hvile på laurbærrene. Vi arbejder videre og er i fuld gang med at sætte nye og ambitiøse mål for vores vækst og position og den virksomhed, vi gerne vil være,” slutter Morten.
Se billigste mobilabonnementer på 3s netværk
1.000 opgraderede master
Alt imens kundebasen vækster hos 3, har selskabet ligeledes ramt en anden vigtig milepæl, nemlig opgraderingen af mast nr. 1.000 til moderniseret 4G og 5G-netværk. Af de 1.000 opgraderede master er en stor del aktive med det superhurtige såkaldte C-bånd – 3,5 GHz – der kan give hastigheder i Gbit-størrelsen. Samtidig med, at 3’s eksisterende netværk med godt 2.200 master bliver opgraderet, bygges der også omkring 1.000 nye mastepositioner til at styrke kapacitet og dækning i netværket.
”Udrulningen af 5G og opgraderingen af vores netværk går planmæssigt, og med 1.000 ’swappede’ master begynder det virkelig at ligne noget. Ved udgangen af 2022 står vi med et sublimt mobilt netværk med meget høje hastigheder. Kvaliteten af vores netværk er fundamentalt for brugeroplevelsen og dermed helt afgørende for 3’s fremtid og vores fortsatte vækstdrømme.” siger Morten Christiansen.
Se også: Guides til mobilabonnementer