Nu kommer Variable Refresh Rate (VRR) til PlayStation 5
I marts kunne vi give en besked videre fra Sony, som inden længe ville være klar med Variable Refresh Rate til PlayStation 5. Og nu er der igen gode nyheder fra producenten bag den populære spillekonsol: PlayStation 5 får i denne uge en ny opdatering, som giver den Variable Refresh Rate (VRR).
“På HDMI 2.1 VRR-kompatible tv-apparater og pc-skærme synkroniserer VRR dynamisk skærmens opdateringsfrekvens med PS5-konsollens grafiske output”, siger Hideaki Nishino fra Sony i et blogindlæg.
Den længe ventede VRR-funktion vil synkronisere skærmens opdateringsfrekvens med PlayStation 5s grafiske output. Det vil reducere visuelle artefakter, screen tearing og problemer med frame pacing:
“Dette forbedrer den visuelle ydeevne for PS5-spil ved at minimere eller eliminere visuelle artefakter, såsom frame pacing-problemer og screen tearing,” oplyser Nishino.
Læs også: Se billigste pris på PlayStation 5 og hvor den er på lager
Hvilke PS5-spil får VRR?
Sammen med denne dejlige besked fra Sony oplyses det samtidig, at flere spil vil blive opdateret med understøttelse af VRR i de kommende uger. Det er spil som:
- Astro’s Playroom
- Call of Duty: Vanguard
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Destiny 2
- Devil May Cry 5 Special Edition
- Dirt 5
- Godfall
- Marvel’s Spider-Man Remastered
- Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- Resident Evil Village
- Tiny Tina’s Wonderlands
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
- Tribes of Midgard
Kommende spil skulle fra udgivelsen understøtte variabel opdateringshastighed. Derudover kan VRR anvendes på spil, der ikke officielt understøtter det. Resultaterne kan variere afhængigt af det tv, du bruger, det spil, du spiller, og den visuelle tilstand, du har valgt for et bestemt spil.
Opdateringen til PS5 rulles ud
Opdateringen med VRR til PlayStation 5 rulles ud i denne uge. Funktionen vil være tilgængelig globalt.
Se også: Nyheder om gaming