Globale spilindtægter krydser 200 milliarder dollars i 2022
Videospilindustrien vil passere en vigtig milepæl i 2022. Ifølge senest tal, vil spilindustrien for første gang nogensinde i 2022 indbringe mere end 200 milliarder dollars eller 1.394 milliarder kroner i indtægter. Helt præcist forventes det, at markedet for spil omsætter for 203,1 milliarder dollars eller 1.416 milliarder kroner i 2022.
I 2021 indbragte branchen 1.343 milliarder kroner i indtægter. Industrien forventes således at stige med 5,4 procent år-til-år i 2022.
USA og Kina størst på gaming
USA og Kina vil fortsat være de største spillemarkeder og tegner sig for halvdelen af de globale indtægter.
Asien-Stillehavsområdet forventes at være den mest betydningsfulde region med 671 milliarder kroner i omsætning, efterfulgt af Nordamerika med 379 milliarder kroner. USA skulle dog genvinde tronen som det største nationale marked med en omsætning på 371 milliarder kroner. Kina vil følge USA tæt med 350 milliarder kroner i indtægter.
Ifølge rapporten skyldes skiftet mellem positionerne regeringens indgreb mod spil i Kina. Uanset dette er det interessant at bemærke, at begge lande forventes at generere mere end 700 milliarder kroner tilsammen, hvilket svarer til halvdelen af de globale indtægter.
Europa forventes at generere 253 milliarder kroner i indtægter, efterfulgt af Latinamerika med 62 milliarder kroner og Mellemøsten og Afrika med 50 milliarder kroner.
Se også: Bedste telefoner til spil
Størst vækst for spil i Latinamerika, Mellemøsten og Afrika
Latinamerika, Mellemøsten og Afrika er de regioner, der bidrager mindst til indtægterne, men de er også de eneste regioner, der forventes at have en tocifret vækst.
Markedet i Mellemøsten og Afrika forventes at vokse med 12,9 procent i 2022, og det latinamerikanske marked forventes at vokse med 10 procent. Væksten i disse regioner skyldes den stigende tilgængelighed af smartphones.
Derimod forventes markedet i Asien og Stillehavsområdet kun at vokse med 3,4 procent.
Se også: Hvor kan man købe Playstation 5?