Huawei milepæl: 100 mio. mobiler solgt på tre kvartaler
Kinesiske Huawei runder en historisk milepæl for selskabet. Mobilproducenten har for første gang rundet et styksalg på 100 mio. enheder over årets tre første kvartaler, det skriver China Daily.
De flotte salgstal svarer for selskabet til en vækst i styksalget på 19 procent. De positive tal kommer dog ikke på bekostning af salgsprisen, for i perioden fra januar til september 2017 er omsætningen øget med 30 procent i forhold til samme periode året før.
Se også: Nu er Huawei verdens andenstørste mobilproducent
Til den kinesiske presse udtaler Huawei Consumer-direktør Yu Chengdong at målsætningen er at øge væksten indenfor mellem og high-end segmentet.
” med over 10.000 ansatte rundt om i verdenen indenfor forskning og udvikling, regner vi med at kapre flere kunder i high-end segmentet. Her er også større marginer at hente” vurderer Yu Chengdong.
På verdensplan begynder Huawei at udfordre Apple position som verdens andenstørste mobilproducent, med en placering som global toer i både juni og juli måned.
Læs også: Huawei Mate 10 Pro – topmobil med kunstig intelligens