Apple oplever stor nedgang i salget af Apple Watch
Apple Watch har oplevet et stort fald i salget verden over de seneste to år. Mens konkurrenterne inden for dyre smartwatches vokser, er Apples leverancer faldet – især i USA, som er det største marked for Apple Watch.
Se også: Top 5: De absolut bedste smartwatches
De nye Apple Watch er for uinteressante
Ifølge analysefirmaet Counterpoint toppede salget i 2021, men stod stille i 2022 og faldt derefter med 10 % i 2023 og hele 19 % i 2024. Det er første gang, Apple har haft tilbagegang i to år i træk.
Apples markedsandel i segmentet for premium-smartwatches er også faldet, og endda topmodellen Apple Watch Ultra har mistet terræn.
Eksperter peger på, at der mangler gode grunde til at opgradere til de nyeste modeller. Derudover har fraværet af nye versioner af Watch SE og Watch Ultra samt tabet af visse funktioner (som måling af blodilt) også spillet en negativ rolle.
For at vende udviklingen i 2025 bør Apple ifølge rapporten fokusere på at tilføje nye funktioner, opdatere designet og lancere nye modeller af både Watch SE og Watch Ultra.
Her på redaktionen er vi ganske enige i, at der er sket alt for lidt med Apple Watch, siden det første blev lanceret i 2015. På de 10 år har det grundlæggende design af Apple Watch ikke ændret sig.
Det er samme form, men dog med tekniske forbedringer, større skærme og enkelte nye funktioner introduceret. På samme tid har alternativer som Garmin gennemgået en stor forvandling og tilbyder i dag mange smartwatches med forskelligt design, funktioner og pris.
Se også: Top 5: De absolut bedste smartwatch til iPhone
Perspektivering
For at hjælpe dig med at finde det bedste egnede Apple Watch eller et andet smartwatch til dine behov kan du i vores top 5-artikler blive klogere på de enkelte Apple Watch-modeller og finde det, der passer bedst til dig.
Du kan blandt andet se en oversigt over de absolut bedste Apple Watch og de absolut bedste smartwatches.
Se også: Top 5: Bedste smartwatch til prisen