Samsung er kongen af smartwatches

Samsung dominerer markedet for smartwatches - et marked der steg med 250 procent i første kvartal.

Samsung er kongen af smartwatches

Samsung er den absolut største spiller på markedet, når det gælder smartphones, men også på det nye område for smartwatches dominerer Samsung, ifølge Strategy Analytics.

Opgørelsen fra analysefirmaet afslører, at der på verdensplan er sendt over 700.000 smartwatches på markedet, hvoraf der står Samsung på 70 procent, eller omkring 500.000 eksemplarer.

Tallene dækker over første kvartal af 2014, hvorfor kun Samsungs Galaxy Gear er inkluderet. De nye Gear 2, Gear 2 Neo og Gear Fit er ikke inkluderet.

Men selvom Samsung sidder øverst på tronen, betyder det ikke ubetinget succes. Godt nok er markedet steget med 250 procent, men antallet der er sendt ud til forretningerne på verdens plan er ikke imponerende.

Markedet for smartwatches forventes dog at udvikle sig de kommende år, og konkurrencen spidser formentlig til, når Apple ved en senere lejlighed præsenterer et iWatch.