Apple er verdens mest værdifulde varemærke

Endnu en gang er Apple blevet kåret til mest værdifulde brand, foran McDonalds, Microsoft og Google.

Apple er verdens mest værdifulde varemærke

Ifølge Millward Browns årlige BrandZ-rapport, er Apple endnu en gang blevet verdens mest værdifulde varemærke.

Det anslås, at værdien af varemærket er på 183 milliarder dollars, eller hvad der svarer til ca. 1065 milliarder danske kroner.

På bare et år er værdien af Apples varemærke steget med 19 procent fra 153 milliarder dollars i 2011.

Top 5 på listen over verdens 100 mest værdifulde varemærker ser således ud:

  1. Apple
  2. IBM
  3. Google
  4. McDonalds
  5. Microsoft

Længere nede på listen findes også Facebook på en 19. plads, Samsung på en 55. plads og Sony på plads nr. 86.

Millward Browns BrandZ-rapport baseres på virksomhedernes finansielle data, markedsefterretninger og kundeundersøgelser.

Kilde: Millward Brown