Priskrigen slider på teleselskaberne
Priskrigen på mobilmarkedet i Danmark, har nu været i gang i næsten to år, det ser ud til at fortsætte.
Kampen om kunderne får nu flere til at melde ud om et rent blodbad indenfor teleselskaberne herhjemme, hvor det er de fire største selskaber der internt, må vride hjernerne for at finde nye måder at hente kunder på.
TDC mister millioner skrev vi for nyligt om, men det er ikke kun TDC, også de tre andre store selskaber mister mange penge på denne uendelige priskrig, skriver epn.dk.
– ”Mobilkrigen fortsætter, fordi ingen af de mindre aktører er tilfredse med deres markedsposition, og de har simpelthen ikke andre parametre at skrue på end prisen,” siger Morten Imsgaard, aktieanalytiker i Sydbank.
Krig i årevis
Siden krigens udbrud i 2010 har teleselskaberne TDC, Telia, Telenor og 3 tilsammen tabt indtjeninger i milliardklassen, alene på grund af prisnedsættelser.
I starten var det kun priserne der blev berørt, men kort efter begyndte forbrugerne også at få mere for pengene. Så kom pakkeløsningerne sammen med flere prisfald, og nu får kunderne bare mere og mere, for færre og færre penge.
Seneste skud på stammen er muligheden for at få pengene tilbage hvis man ikke er tilfreds med sit abonnement. Og det er kun lige kommet få dage efter teleselskabet 3 erklærede priskrig.
Læs også: 3’s priskrig er et PR-stunt
Morten Imsgaard ser udviklingen som værende på regulær katastrofekurs.
– ”Som jeg ser det, er udviklingen udtryk for, at TDC’s konkurrenter i dag har en forretning, der ikke hænger sammen. Så enten skal de kaste håndklædet i ringen, eller også skal de fortsætte priskrigen.”