Nokia og Microsoft satser en milliard på gennembruddet

De to giganter har kørt den helt store trillebør med penge ud af garagen i forsøget på at gøre Windows Phone til en markant spiller på markedet.

Nokia og Microsoft satser en milliard på gennembruddet

Windows Phone skal positionere sig på smartphone-markedet og trænge igennem hos forbrugerne. Derfor satser Microsoft og Nokia nu på en reklamekampagne i milliardklassen.

Forsøget på at gøre Windows Phone til en af de allerstørste spillere på markedet har derfor fået de to selskaber til at investere 200 millioner reklame-dollars – det vil sige knap 1,2 milliarder reklame-kroner – skriver Windows IT Pro ifølge business.dk.

Og det er alene i USA.

I første omgang præsenterede Nokia de såkaldte Lumia 800– og Lumia 710-smartphones som Windows Phone-satsninger, og forleden fulgte så annonceringen af Lumia 900 ved CES-messen i Las Vegas.

Markedet domineres i øjeblikket af Android og iOS, som har været på markedet i markant længere tid end den nye udgave af Windows til mobiler.