LG Optimus 2X fejl erkendes af teleselskaber
Over de seneste måneder har vi fulgt sagen om problemerne med LG’s topmodel Optimus 2X. Hvis du ikke er inde i sagen, kan du her læse en opsummering af forløbet.
Efter en rundringning til TDC, Telenor, Telia og 3 står det nu klart, at det ikke kun er nogle udvalgte læsere af forskellige mobilmedier som Mobilsiden.dk, der døjer med blandt andet spontane genstarter og sort skærm på LGs topmodel.
– “Jeg kan bekræfte, at vi oplever samme tendens som artiklerne på Mobilsiden.dk beskriver. LG 2X’erne kommer ind til service med disse fejl. På værkstedet får mobilerne den nyeste softwareopdatering (V10C) og det ser ud til at virke for nogle af kunderne. Men det ser også ud til, at andre fortsat har problemer,” fortæller Christian Wulff Søndergaard, kommunikationschef i Telenor.
Telenor har taget kontakt til LG for at høre hvilke planer de har, for at løse problemerne.
Også TDC og 3 bekræfter også, at der er problemer med Optimus 2X.
Telia: Ikke unormale fejlrater
Telia mener i modsætning til konkurrenterne ikke, at LG Optimus 2X har nævneværdige problemer.
– “Vi har ikke set nogle produkt-problemer med 2X’eren der er udover normale fejlrater. Denne telefon er ikke mere syg end andre telefoner på markedet,” siger Telias salgsdirektør Michael Bech.
Han oplyser dog, at opdateringen fra LG med versionnummeret V10C, har haft en positiv effekt for de kunder, som har haft problemer med produktet.
Opdatering: Få pengene tilbage for din LG Optimus 2X
Læs også:
– TDC giver pengene tilbage for Optimus 2X