OnePlus 10 Pro klar i Danmark i slutningen af marts
OnePlus har netop haft en stribe annonceringer til Mobile World Congress 2022 i Barcelona. Fokus var på selskabets fremtidige software- og hardwarelanceringer samt ekspansion til flere markeder i 2022.
OnePlus-telefoner får mere ren Android
For at starte med software har OnePlus bekræftet, at OxygenOS 13 vil være tættere på stock Android end tidligere. Denne beslutning var baseret på tilbagemeldingerne til OxygenOS 12, der blev lanceret sidste år, og som blev kritiseret for i bund og grund at være en klon af Oppos ColorOS.
Ifølge OnePlus vil OxygenOS og ColorOS stadig dele kodebase, men vil forblive særskilte med en brugeroplevelse tæt på det, som deres individuelle brugerbaser forventer. For OxygenOS betyder det, at man vender tilbage til det rene og enkle stock Android-udseende.
OxygenOS 13 vil blive frigivet senere i år sammen med Android 13.
Se også: Hvor er OnePlus 9 Pro billigst?
OnePlus 10 Pro i Danmark i slutningen af marts
Det næste er en hardware-annoncering for OnePlus 10 Pro. Dette nyeste flagskib fra OnePlus har indtil videre haft en ret begrænset lancering i Kina, men vil få en global lancering i slutningen af marts. Denne bredere lancering vil finde sted i Nordamerika, Indien og Europa og Danmark er også med i den plan.
OnePlus vil også udvide sit sortiment af smartphones i den billigere Nord-serie og de vil lancere deres hidtil billigste 5G-telefon senere i år i Europa – vi forventer naturligvis også, at den kommer til Danmark.
Endelig vil selskabet også lanceret flere IoT-produkter i 2022.
Se også: Test af OnePlus telefoner
Udvider sit markedet
Herhjemme og i andre lande er OnePlus en kendt mobilproducent, men deres samlede markedsandel på globalt plan er ikke vanvittig stor.
OnePlus oplyser, at de solgte 11 millioner smartphones i 2021, hvilket er det højeste antal nogensinde. Nord-serien har solgt 10 millioner enheder, siden den debuterede i 2020.
Det kan ændre sig med selskabets planer om at ekspandere til flere markeder. Virksomheden vil udvide sit eksisterende produktsortiment i Mexico og Canada og de vil også lancere sine telefoner i Sydamerika for første gang og udvide til flere asiatiske lande.
Derudover vil OnePlus vil også fortsætte sin ekspansion i Nordafrika og Mellemøsten. Det er en strategi, der meget vel kan øge selskabets markedsandele betragteligt og lægge pres på for eksempel Motorola.
OnePlus og Oppo har samme moderselskab og arbejder tæt sammen og det betyder, at OnePlus vil drage fordel af Oppos udviklingsressourcer og teknologi til at speede udvidelsen op.