Apple smadrer tablet-julesalg

- for deres konkurrenter...

Apple smadrer tablet-julesalg

Det må virkelig være surt at være tablet-producent op til julen 2010. Medmindre man er Apple, selvfølgelig. Apple har solgt en hel del iPads siden lanceringen i år, og der har endnu ikke været noget konkret svar fra PC-verdenen, der har kunnet lave endsige den mindste bule i Apples tablet-dominans.

Men næste år bør vi se en tablet-specifik udgave af Android fra Google, samt lanceringen af Intels nye Oak Trail platform, hvorfor der en kort overgang var optimisme at spore blandt PC tablet-folket. Men den er væk nu.

Årsagen er, at Apple har ladet sive, at de pønser på at frigive en iPad 2 til februar eller april næste år…og det får nok en ikke uanseelig del af det købende publikum til at give sig selv og hinanden “gavekort” til iPad 2, når den kommer i 2011.

Det er i hvert fald buddet fra anonyme indkøbere til nogle af Europas førende elektronik-varehuse, og personligt tror jeg ikke, det er skudt ret meget ved siden af.

Man må tippe hatten i retning mod Cupertino og deres marketing folk endnu en gang: it’s not personal – it’s business…