Apple bliver sagsøgt over iMessage-problem
Måske er det ikke så mærkeligt, det er trods alt USA, men en forbruger var utilfreds med problemerne med Apples iMessage. Appen spiste hendes beskeder, så hun ikke fik dem på sin nye telefon, som ikke var en iPhone, og derfor sagsøger Adrienne Moore nu Apple.
Læs også: Flere henter iOS 8
Mere præcist så mener Moore, at Apple har forstyrret hendes kontrakt med teleselskabet Verizon Wireless i og med at Apple ikke oplyste om, at beskeder fra Apple-brugere ikke ville komme ind på hendes Samsung Galaxy S5.
Dommer Lucy Koh, som skal stå for sagen, har besluttet at den er værd at tage i retten. Hun afviste dog andre dele af søgsmålet, som Moore havde fremstillet.
Apple: Sådan fungerer teknologi ikke
Det var for Reuters ikke muligt at få en reaktion fra Apple lige efter denne beslutning, men Apple har udsendt en kommentar til søgsmålet.
”Apple tager kundetilfredshed ekstremt seriøst, men der er ingen redskaber i loven, når teknologien ikke opfører sig som sagsøger subjektivt synes det bør, som i dette tilfælde,” siger Apple.
Læs også: Apple laver guide til forvildede sms’er
I de retslige papirer omkring sagen skriver Apple, at de ikke kan klandres noget, da der ikke står nogen steder, at iMessage kan registrere, når bruger skifter til en andet styresystem. Underforstået er det, at man derfor selv skal slå det fra.
Apple er dog klar over, at nogle har problemer. Derfor har de også lavet dette redskab til at afhjælpe problemet.