Teleselskabet 3 oplever enorm fremgang
Teleselskabet 3 har tidligere haft ry for ikke at have den bedste dækning alle steder i landet. Det lader dog nu til, at det ry er ved at fordufte, for 3 har nemlig oplevet stor fremgang i antallet af internetkunder i årets første kvartal.
Således er det samlede kundetal steget med 19.000 kunder i 1. kvartal. Kundefremgangen i 1. kvartal bringer dermed 3’s samlede antal kunder op på 1.608.000 kunder.
Den store fremgang blandt internetkunderne reflekterer sig også i serviceomsætningen, der vokser med 26 millioner kroner i forhold til 1. kvartal sidste år. Det svarer til en vækst på 5 procent.
Nøgletal for 3 i 1. kvartal 2024:
|
Læs også: Google klar til at advare Android-brugere om AirTag-stalking
Et mindre kompliceret alternativ til fiber
Mange danskere har i de forgangne år eller vil i de kommende år opleve at få besøg af teknikere, som skal grave fiber ned i haven. Derfor er det også et marked i udvikling, som 3 skal forsøge at følge med i.
“Der sker mange ting i internetmarkedet herhjemme i øjeblikket, og derfor har vi sat alle sejl til for at vise nuværende og fremtidige kunder, hvor hurtig, stabil og ligetil at bruge, 3’s internetløsning er. Som det eneste teleselskab i landet satser vi udelukkende på at levere internet gennem trådløs 5G. Det viser sig i kundevæksten, samtidig med at resten af forretningen også har holdt kadencen,” siger Morten Christiansen, der er Regional CEO for 3 i Danmark, Sverige og Østrig.
5G-satsningen er ikke kun god for 3’s kunder og 3, fortæller Morten Christiansen:
”5G er afgørende for digitaliseringen af Danmark og Europa. 5G vil være en kæmpe motor i jobskabelsen i hele Europa og kommer til at være afgørende for vækst og velstand. Vi er stolte af at være med til at drive den udvikling,” siger Morten Christiansen.
3 går frem, mens de andre store selskaber kæmper
Det er bemærkelsesværdigt, at 3 oplever stor fremgang i en tid, hvor konkurrenterne Telia, Telenor og YouSee kæmper med enten fald eller stilstand i antal kunder. 3’s kundeantal har været stigende i mange år. Siden 1. kvartal 2020, hvor 3 havde 1.444.000 kunder, er kundebasen altså vokset med 164.000 kunder – altså en kundestigning på lidt over 10.000 kunder per kvartal.
3 udmærker sig også ved at have ikke bare et, men to lavprisselskaber, som tilbyder markedets laveste priser i form af OiSTER og det nyere lavprisselskab Flexii.
Læs også: Guide til online spil på mobilen