Advarsel til M1 for vildledende markedsføring
Brug af ord som "gratis", udsendelse af reklamer på e-mail, uklare aftaler og mangelfulde prisoplysninger giver nu teleselskabet M1 en advarsel fra Forbrugerombudsmanden, der indskærper, at reglerne skal overholdes.
Advarslen kommer efter 6-8 måneder, hvor en række klager er kommet ind over ombudsmandens skrivebord.
Forbrugerombudsmanden har den opfattelse, at M1’s markedsføring i en række tilfælde har været kritisable, og ikke levet op til reglerne i markedsføringsloven og god markedsføringsskik.
– "Alt hvad Forbrugerombudsmanden har bedt os om, er nu tilrettet. Hvad angår e-mail reklamerne, er der indført et ekstra tjek ved tilmelding, og i vores annoncer oplyses nu også mms-prisen", siger direktør i M1, Mads Peter Veiby til Mobilsiden.dk
Han er glad for, at myndighederne fokuserer på ord som gratis i de sammenhænge, hvor noget der annonceres som gratis, koster penge. Men i forhold til M1, mener Mads Peter Veiby ikke, der er problemer.