Samsung tilbyder skift af Galaxy-skærm til lavpris
Samsung har et mål om at erobre endnu flere markedsandele på smartphone-markedet, og et af selskabets nyeste våben, er bedre service overfor slutkunderne.
Over de næste måneder vil Samsung åbne seks til syv servicepunkter i Danmark, hvor kunderne kan komme ind fra gaden, og få hjælp til Samsung Galaxy S III og Galaxy Note II.
Kunderne kan uden beregning få opdateret telefonen til den seneste software, mens der ventes. Hvis skærmen på et produkt er revnet eller ridset, kan denne udskiftes for en yderst konkurrencedygtig pris.
Ny skærm for 800 kroner
Hos forskellige uafhængige værksteder koster et skærmskift typisk op mod 1.800 kroner, men hos Samsungs udvalgte partner-værksteder, kan denne ydelse købes til kun 800 kroner.
– ”Vi ønsker at komme tættere på kunden. Derfor uddanner vi personale til at varetage denne serviceopgave. På de godkendte værksteder kan kunden være sikker på, at skift af skærm foregår i et godkendt ESD-miljø, hvilket sikrer, at der under reparationen ikke opstår nye fejl, som følge af f.eks. statisk elektricitet,” fortæller Jens Lundqvist, servicechef hos Samsung, til Mobilsiden.dk.
Prisen gælder for produkter der fra købstidspunktet er under 12 måneder gamle.
I starten er det kun softwareopdatering og skærmskift at Samsung tilbyder som walk-in service. Men over tid til producenten se på, om der er behov for at udvide med andre reparationstyper eller flere produkter.
Allerede i gang
Selvom servicekonceptet officielt først begynder fra den 1. september 2012, er Samsung allerede tyvstartet.
Man kan således allerede nu få denne type service udført i 3’s butik på Strøget i København, samt hos Telecare i Esbjerg og Telenor i Maribo.
I løbet af september og oktober åbnes desuden for service i Aalborg, Odense og Aarhus samt yderligere et til to steder i København.
Se også:
– Mobilpriser.dk reparation og skærmskift af mobiler