Tesla åbner nyt servicecenter i Køge
Efter at have etableret et center i Ribe sidste år, etablerer Tesla nu et center i Køge, hvilket bringer dem tættere på deres kunder på Sjælland.
Virksomhedens seks centre i Danmark, herunder centrene i Hillerød, Kastrup, Greve, Aarhus, Odense og Ribe, har øget deres servicekapacitet, ansat flere medarbejdere og tilføjet flere mobile serviceteknikere. Dette for at imødekomme den stigende efterspørgsel efter Tesla-biler, herunder Model S, Model X, Model Y og Model 3.
Se også: Elbiler bedst i test
Tesla-center til kunder på Sjælland
Det nye Køge-center bliver endnu større end Ribe-centret med over 5.000 m2 plads til service, showroom og leverancer. Den nye lokation forventes at åbne i første halvdel af næste år, og det er planen at bruge den som det primære afhentningssted for nye Tesla-kunder på Sjælland.
Tesla forklarer i en pressemeddelelse, at de fortsætter med at ”forfine kundeoplevelsen med digital udvikling”.
Se også: Priser på leasing af elbiler
Digital købsoplevelse med Express Delivery eller hjemmelevering
Gennem deres Tesla-centre er målet at give en god digital købsoplevelse, så kunderne kan designe og bestille deres Tesla hjemmefra, anmode om indbytning af deres nuværende bil, ansøge om finansiering, følge den forventede levering og blive introduceret til deres nye Tesla gennem en række instruktionsvideoer i deres Tesla-app.
Når den nye eller brugte bil er klar til levering, tilbyder Tesla “Express Delivery”, hvor kunderne kan afhente deres biler fra et af deres leveringssteder. På dagen for afhentningen venter bilen udenfor, og kunden kan finde den ved hjælp af sin Tesla-app.
Kunden kan derefter acceptere leveringen via sin telefon, låse bilen op og køre af sted i sin nye bil.
Som en ny service tilbyder Tesla også levering til hjemmet i udvalgte områder via “Tesla Direct”, hvor kunderne kan få deres nye bil leveret direkte til døren eller på deres arbejdsplads.
Se også: Find forsikring til Tesla biler
Tesla reparerer bilen hos kunden
Teslas mobilservice, som sender teknikere til kundens sted for op til 80 procent af alle reparationer, udvides også.
17 Tesla-teknikere rejser i øjeblikket rundt i hele Danmark og kan servicere kunderne, uanset hvor deres bil er parkeret, hvad enten det er ved en Supercharger-station eller ved deres hjem eller arbejdsplads.
Mobil service står for 35 procent af alle Teslas serviceopgaver, oplyser bilproducenten og giver kunderne mulighed for at bestille en tid via deres Tesla-app og låse deres bil op for teknikeren.