Vodafone udvider sin aftale med Hyundai til at dække Europa
Vodafone Business har indgået en flerårig udvidelse af sit partnerskab med Hyundai Motor Group (HMG) om at lægge operatørens opkoblingstjeneste til biler ind i millioner af bilproducentens biler på det europæiske marked.
I perioden får Hyundai, Kia og Genesis-modeller solgt i 40 europæiske lande adgang til audiostreaming. Planen er at også se på andre områder som video, Wi-Fi hotspots og interaktive funktioner fra Vodafone Business’ Global IoT Connectivity for Connected Car Service.
Se også: Sammenlign elbiler
Understøtter 160 millioner opkoblede enheder
Vodafone meddeler, at udvidelsen øger positionen og den geografiske målestok for selskabets IoT-platform, som allerede i dag understøtter 160 millioner forbindelse”.
For HMG understreger det koncernens vilje til at positionere sig som førende inden for innovative mobilitetsløsninger”, når der får Vodafones tjenester med ombord.
Den sydkoreanske bilproducent oplevede sit hidtil bedste årlige salg i Europa i 2022 med næsten 1,1 millioner solgte biler.
Se også: Leasing af elbiler
Opkoblingsmulighederne i biler bliver universielle
Selskaberne har haft et samarbejde siden 2018 men på andre markeder, og chef for IoT hos Vodafone Business, Eric Brennis mener at opkoblingsmuligheder i køretøjer bliver universelle.
VP for HMG’s udviklingscenter for infotainment, Haeyoung Kwon, siger, at de satser på at være helt fremme i skiftet til en ny køreoplevelse.
“Vodafone er en betroet partner for HMG og har været medvirkende til at forbinde førere af vores køretøjer med relevant information i realtid.”
Se også: Billig forsikring til elbiler