Meta Platforms satser på AI i 2023
Meta Platforms CEO Mark Zuckerberg indrømmede ved fremlæggelsen rapporten for 4. kvartal for 2022, at 2022 var et udfordrende år. Samtidig slår han fast, at selskabet har gjort fremskridt med sine prioriteter og forventer at kunne levere bedre resultater her i 2023.
Topprioritet for selskabet er at øge effektiviteten sammen med udrulning af flere AI-værktøjer for at hjælpe ingeniørerne med at være mere produktive.
Se også: Møder foregår i metaverset i 2024
Satser på AI nu – metaverset på sigt
“De to store teknologiske bølger, der driver vores køreplan, er AI i dag og på længere sigt metaverset.”
Brugerne er allerede i dag godt i gang med at bruge AI ved at skifte til AI-anbefalet indhold i stedet for at se elementer, der kun er lagt op af de konti, man følger.
Virksomhedens AI-investering hjalp også annoncørerne med at opnå 20 procent flere konverteringer i fjerde kvartal end i samme kvartal i 2021, forklarede Zuckerberg.
Se også: Hvad kan man med AI?
AI skal forbedre privatlivets fred – og skabe nye annoncemuligheder
Det langsigtede mål med at investere kraftigt i AI er at udvikle og implementere teknologier, der forbedrer privatlivets fred. Samtidig bygger de nye værktøjer, der vil gøre det lettere for annoncører at skabe og levere mere relevante og engagerende annoncer.
Zuckerberg forklarede, at der er flere ting, de kan gøre for at forbedre Metas produktivitet, hastighed og omkostningsstruktur. “Ved at arbejde på dette over en længerevarende periode tror jeg, at vi både vil opbygge en stærkere teknologivirksomhed og blive mere rentable”.
Zuckerberg slog også fast, at selskabet fremover vil være mere proaktivt med hensyn til at skære projekter fra, der ikke fungerer.
Se også: Billig mobilabonnement
Overskuddet mere end halveret
Der er i hvert fald behov for at skabe en sundere virksomhed.
Meta kom godt nok ud af 4. kvartal 2022 med et overskud på 32 milliarder kroner, men det er et fald på 55 procent i forhold til samme kvartal året før.