3 og OiSTER oplever fremgang trods coronakrisen

Coronakrisen har vendt op og ned på alting, men 3 og OiSTER har alligevel fået 6.000 nye kunder i årets andet kvartal. I mellemtiden har 3 fået moderniseret alle 30 butikker.

3 og OiSTER oplever fremgang trods coronakrisen

Hi3G, moderselskabet bag 3 og OiSTER i Danmark, har oplevet en lille fremgang på 6.000 nye kunder i løbet af 2. kvartal 2020.

Det er ikke nær så mange, som selskabet havde håbet på, men set i lyset af coronakrisen er selskabet tilfredse med resultatet af det seneste kvartalsregnskab. Det oplyser 3 Danmark i en pressemeddelelse.

”Som forventet har coronakrisen for alvor slået igennem i regnskabet for andet kvartal. Usikkerheden blandt både private forbrugere og virksomheder har betydet, at mange har sat overvejelser om nyt teleselskab på pause. Derfor er vi også glade for, at vi er lykkedes med et fint resultat trods de usædvanlige vilkår,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien.

Den lille tilvækst af 6.000 kunder betyder, at det samlede antal kunder hos 3 og OiSTER nu er oppe på 1.450.000. Dermed er der ikke langt til målet om 1,5 millioner kunder.

Læs også: Teleselskabet 3 dobler op på mobildata

Salget af internetprodukter steg

En af de tendenser, der har vist sig i det forrige kvartal, var mange danskeres pludselige behov for at arbejde hjemmefra under nedlukningen.

Det fik ikke kun internettrafikken til at stige voldsomt. Også salget af internetprodukter steg hos 3 og OiSTER, oplyser selskabet.

”Vi har dog stadig mærket et tydeligt behov for vores produkter under coronakrisen, bl.a. i form af stor efterspørgsel på Internet til hjemmet og mobile hjemmearbejdspladser, og det har været med til at bringe os igennem med skindet på næsen,” siger Morten Christiansen.

Læs også: Teleselskabet 3: Vi tager hul på 5G i år

Foto: 3 Danmark

30 butikker moderniseret under nedlukningen

Coronakrisen har også givet 3 udfordringer, da storcentrene blev lukket ned. Det berørte nemlig 15 af 3s storcenterbutikker.

Til gengæld gav nedlukningen mulighed for, at 3 kunne færdiggøre en modernisering af alle 30 3-butikker. 3 oplyser, at der er blevet lavet om i butikkerne, så pladsen nu udnyttes bedre, hvilket skulle danne bedre rammer for inspiration og rådgivning til kunderne, som er på udkig efter en ny telefon eller et nyt mobilabonnement.

3 kom ud af 2. kvartal 2020 med en omsætning på 678 millioner kroner og en serviceomsætning på 461 millioner kroner, mens driftsresultatet før afskrivninger (EBITDA inkl. IFRS 16) ligger på 193 millioner kroner. Vil du dykke ned i den seneste kvartalsregnskab, kan du finde det her.

Se også: Find mobilabonnementer hos 3

Mere om sagen

Siden redaktionen publicerede artiklen er der kommet nyt i sagen. Daniel Søgaard Hald kunne ikke lade sagen ligge. 4/7/2020 tunede vi igen ind på emnet med fortællingen om Sparetips: Billigst mobilt bredbånd med EU-data – Læs den her. Læs også seneste nyt om emnet ved at trykke her..