Telias trækplaster er 4G
Telia har satset massivt på satsningen af 4G, hvilket ser ud til at have givet pote, da det nye mobilnet tiltrækker kunder ved et af Danmarks største teleselskaber.
4G LTE nettet er en væsentlig årsag til, at teleselskabet på årets tre første måneder har fået 11.000 nye kunder i butikken. Det skriver Business.dk.
-”Vi begynder at kunne se resultater nu. Priskrigen har bidt sig alvorligt fast, men vi har formået at få kundefrafaldet bragt godt ned, og vigtigst af alt har vi fået en vækst i kundebasen. I 4. kvartal 2011 vandt vi 3.000 flere kunder, i dette kvartal har vi fået 11.000 flere, og vi følger vore planer ret tæt, så vi kan se væksten fortsætte, godt hjulpet af vort 4G-net”, siger Søren Abildgaard administrerende direktør i Telia Danmark.
Telia har bedre dækning med 4G end TDC, og til trods for det, så sælger Telia deres abonnementer til langt lavere priser. 75 procent af den danske befolkning har 4G-dækning med Telia.
Samtidig har væksten også vist sig ved de almindelige mobilkunder, hvor Telia har haft en fremgang fra 1.426.000 mobilkunder i fjerde kvartal 2011 og til 1.437.000 mobilkunder i første kvartal 2012. En fremgang på 11.000 mobilkunder, der dog i reelle tal ville være 14.000 mobilkunder, da Telia har ryddet ud i endnu 3.000 inaktive taletidskortbrugere.
Læs også:
– Baggrund: Fremtiden for 4G i Danmark
– Lyn hurtigt internet i lommen – vi har testet 4G hotspot (produkttest)
– Telia øger upload hastighed på 4G
Det sidste nye
Historien har udviklet sig. Siden vi publicerede artiklen er der kommet mere til historien. mobilsiden kunne ikke slippe historien. 19/4/2012 kom den efterfølgende historie med artiklen Telia-chef freder sine medarbejdere – Klik her og læs den fulde artikel.. Se også seneste nyt om temaet ved at trykke her..